Magda Váňová; Herečka



Jméno: Herečka
Autorka: Magda Váňová
Nakladatelství: Šulc-Švarc
Rok vydání: 2015
Anotace: Román vtáhne čtenáře do vzrušujícího života slavné herečky Žofie Beladové, která si odmalička přála dostat se z okresního zapadákova, kde se nic neděje a místním drbnám nic neunikne. Neobyčejný příběh má zvláštní půvab. Rozvíjí se z docela obyčejných životních souvislostí, ale vše, co Žofie dokázala, připomíná dobrodružné hledání štěstí. Našla ho v lidech, které měla ráda, přestože se v nich mnohokrát i zklamala. V jejím život byli tři osudoví muži - první filmový partner Hanuš, který záhy emigroval, po něm samorostlý malíř František a třetí arménský režisér Aram, který se  ní oženil, aby se mohl usadit v Praze. Jejich manželství nebylo dobrým zázemím pro hereckou práci ani pro výchovu dcery, a Evie to matce v dospívání trpce vyčítá. Po listopadu 1989 se Žofii život rozdělil na to, co bylo předtím a co potom. Její sláva vybledla, Aram s ní přestal žít a odešel do Paříže. Hanuš se naopak usadil v Praze jako bohatý hoteliér, ale oprášená premiéra jejich milostného vztahu ztroskotala. Svět se změnil, ale všechno se záhadným způsobem opakuje. Žofie je opět na slunci a vrhá dlouhý stín, znovu stoupá na vlně popularity a ze zkušenosti ví, že si nesmí všímat závisti ani pochlebování. Už se ničeho neleká, i když žije v nejistotě a obavách z neúspěchu, a štěstí k ní přijde nečekaně a samo
Důvod, proč jsem tuto knihu četla: Měla jsem možnost si ze spolupráce s nakladatelstvím Šulc-Švarc vybrat další knihu. Jelikož se nakladatelství specializuje na české autory, které mně, jako neznalci české literatury současnosti (kromě Wievegha, toho zná snad každý, a dalších sociálně známých fenoménů - Landsman, Geislerová, Doležalová...), tak jsem samozřejmě s díky využila nabídku - kniha mi přišla již v říjnu, ale maturitní ročník a spousta dalších lákajících prokrastinačních věcí mě natolik zarazila, že jsem zkrátka nebyla schopna se ke knize dostat; a musím dodat, že takto tlustá česká kniha, která vlastně ani nevím, o čem je... Nu, nijak moc mě to nelákalo. A to byla chyba!!!
Shrnutí: Česká kniha o životě, koho by napadlo, že to bude fenomén, co si zaslouží více pozornosti, uchvácení, pochvaly a souhlasů? Prakticky zřejmě asi nikoho, ale je to tak. Tato kniha je naprostým debutem odhalujícím mi skvosty české literatury, jako je právě Paní Spisovatelka Magda Váňová. Již ze začátku nás strhne životní příběh nadané Žofie Beladové, obyčejné dívky s neobyčejnými schopnostmi a neobyčejnou krásou, na kterou láká mnoho mužů a staví na ní některé své životní hodnoty, protože si je moc vědoma, co krásná tvářička může za dveře zotvírat.
Můj názor: Kniha je perfektní čtení pro ženy a dívky, které se chtějí pobavit, ale zároveň knihu také prožít, jelikož ve vás nějaký otisk zanechá. Je to čtení plné lásky, porozumění a pobavení, a myslím, že každá si v něm najde to své. Má matka tuto knihu též četla a sama jí byla tak uchvácená, že chtěla další knihy od Váňové!

Takže 5*/5 a děkuji nakladatelství Šulc-Švarc za poskytnutí recenzního výtisku.

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Back
to top