Rc: Odpusť mi. Megan.

Jméno: Odpusť mi. Megan
Autorka: Abbie Rushtonová
Nakladatelství: YOLI
Rok vydání: 2016
Anotace: Některá tajemství by měla zůstat skryta…

Megan nemluví. A ani nemůže. Loni v létě se stalo něco hrozného a ona slíbila, že o tom nikdy nikomu neřekne. Trápí ji strašná vina. Přišla o kamarádku, odcizila se mámě a stala se terčem posměchu spolužaček. Nebýt Luka, neměla by už nikoho.
A pak se na jejich škole těsně před závěrečnými zkouškami objeví Jasmine. Temperamentní, nádherná, upovídaná Jasmine. A chce se s Megan kamarádit. Díky ní připadá Megan život zase o něco barevnější. A nejen jí. Jasmine padne do oka i Owenovi, za kterým pálí holky z celé školy.
Jenže pak se kolem nich začnou dít zvláštní věci. Že by to byla náhoda? Nebo jim hrozí nebezpečí? Megan by ráda znovu mluvila. Ale bojí se. Protože jestli se jí hlas vrátí, bude to znamenat jen jedno. Pravdu.



Můj názor: Knihy jsem se nebála, jelikož nakladatelství YOLI je samo o sobě skvělou značkou a známkou kvality. Hledala jsem v katalogu Knižního Klubu nějakou knihu pro teens, kterou bych si mohla objednat a nezaplatím za ni majlant. A pak mi do očí padla Odpusť mi. Megan, o které jsem toho již hodně slyšela. Podobně, jako u Dívky ve vlaku, se její čtenáři dělili na dva tábory - jeden knihu zbožňoval a vyzdvihoval, druhý ji odsuzoval.

Původně jsem název četla jako Odpusť mi, Megan - tedy jako že někdo Megan prosí o odpuštění. Teprve později mi došlo, že to Megan prosí o odpuštění.

Na knize se mi neskutečně líbí, že není dělaná stylem "podáme pár základních informací, tady a tady, tak čtenáři jsou nakrmení a něco si myslí... PRÁSK! Vše je jinak." Ne, kniha je jednoduchá a okouzlující v tom, že jsme hozeni do vody. A především, SPOILER, má i lesbickou tématiku.

Na začátku jsem tušila nějaký lehký thriller ve stylu vina-odpuštění, vše je jinak, ale děj mě překvapil. Ano, vše je jinak, než jsme si spolu s Megan myslely.

SPOILERY: Nečekala jsem, že to byl Luke. Nečekala jsem, že se Megan do Jas zamiluje. Nečekala jsem, jak se to vyvrbí.

Kniha je naprosto jednoduchá. Kamarádka umře, holka přestane mluvit. Kamarád jí řekne, že s ní chce rande. Všichni ji uráží. Objeví se nová kamarádka. Vypadá to tak jednoduše a primitivně, že? Ale opak je pravdou.

Děj a postavy mě zasáhl podobně, jako Eleanor & Park. Nečekala jsem nic z toho, co se stalo.

Proto má kniha * * * * * / * * * * *.

Proč pět? Protože šlo o naprosto obyčejný a jednoduchý příběh vyprávěný neotřelou a veselou formou. Kniha překvapila, rozesmutnila a zasmála jsem se nad ní. Bylo to něco, co si budu pamatovat. 

Četli jste Odpusť mi. Megan? A měli jste také problém s názvem? Jaký je váš názor?

CONVERSATION

2 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Knížku jsem četla, podle mě to byl skvělý jednoduchý příběh, taková pohodová oddechovka :)

    OdpovědětVymazat

Back
to top