Jana Žujová; Hlas mého srdce

Jméno: Hlas mého srdce
Autor: Jana Žujová
Nakladatelství: makniha.cz
Rok vydání: 2015
AnotaceDevatenáctiletá Lucka, která je studentkou prvního ročníku na Mendelově univerzitě v Brně, prožívá na kolejích bezstarostné chvíle se svými spolubydlícími, ale i nervy před zkouškovým obdobím. Doma má silné zázemí a přátele, na které se může spolehnout. V čem však stále tápe, je její milostný vztah s Radkem, který by ráda zachránila, i když netuší jak. Když se navíc probudí po prohýřené silvestrovské noci, život se jí obrátí vzhůru nohama. Lucka se však nevzdává, a i když jsou všichni proti, jde si dál za svým cílem, a to klidně i přes kanál La Manche…
    Jana se při psaní inspirovala reálnými příhodami se skutečnými lidmi, které jemně doplňují hlavní linii příběhu Lucky a jejího milostného života. Příznivci dramatických a detektivních zápletek si však taky přijdou na své. Ona osudná silvestrovská noc totiž odstartuje sérii událostí, které hlavní hrdince pořádně popletou nejen hlavu, ale i srdce.
Důvod, proč jsem tuto knihu četla: Byla mi nabídnuta spolupráce s e-nakladatelstvím makniha.cz, kterému tímto děkuji za poskytnutí recenzního pdf souboru. Proto jsem si tuto knihu zvolila na jejich internetových stránkách a během jednoho dne ji přečetla.
Shrnutí: Pokud hledáte plytkou knihu bez charakterově zajímavých postav, kterou si přečtete a ona vám vlastně vůbec nic nepřinese... Pak je tato kniha přesně pro vás.
Vlastní názor: Na knize mi spousta věcí vadila a doufala jsem, že to třeba děj vyváží a budu se tím v závěru moci pobavit a usmát se. Jenže jsem nemohla.
Děj byl nezajímavý, sice zde byla snaha o nějakou akci, ovšem moc se nevydařila a během dalších třiceti stran byla vyřešená.

Dalším jednoznačným záporem byly špatně psané tečky.
Přikládám obrázek: 
Ale bylo mi slíbeno vydavatelem, že tečky (a další případné chyby) opraví. Takže tento problém byl vyřešen. Jenže těch dalších problémů...

Nadměrné užívání kurzívy, kterou použila snad všude i na těch nejhloupějších místech, kam se vůbec nehodila a akorát to mlátilo do očí. Nevím, asi jsem nějaký pedant, ale vzhledem k tomu, že to je dle oficiálního textu ke knize její třetí kniha, čekala bych od toho asi víc.

Spolu s tečkami se ke špatně užívané interpunkci řadí i špatný počet interpunkčních znamínek za sebou. Například dva otazníky, někdy čtyři a podobně. Vždy se píšou maximálně tři. Buď jeden, nebo tři.

Proboha, pokud knihu posílám do nakladatelství, snad si ji alespoň pětkrát přečtu já a desetkrát ji dám přečíst deseti různým lidem, ne? Překlepy byly doopravdy špatné.
Příklad: od devíti hodit. (mělo být hodin).

Nelíbilo se mi také, že se v knize používaly anglické výrazy v místech, kam se nehodily. Vlastně je autorka nevyužívala skoro vůbec, ale asi si občas řekla, že ho tam někam prostě třískne, když už tam jsou ti angličtí sourozenci. Například display. Však česky to je také tak hezké! Displej.

Při výrazu "mp3jce" se mi protočily panenky a já šla skoro do kolen.

To je z hlediska slohu a gramatiky vše, co mě bilo do očí. Ovšem i v ději jsem našla několik chyb.

Jak jsem již zmiňovala, kniha měla dobrý náběh být romantickou knihou s detektivní zápletkou. Ale zápletka byla průhledná, vše se odehrálo na pár stránkách a já stále nevím, co si o tom mám myslet.

Hlavní hrdinku každý zbožňoval, každý ji chtěl, byla prostě N-E-O-D-O-L-A-T-E-L-N-Á. Možná to tak autorka nezamýšlela, ale minimálně na mne tak působila. Lucka tedy byla fajn postava, ale byla neskutečná slepice.

A posledním, spíše soukromým, problémem byl fakt, že v Anglii potkávala všude samé čechy. Všude.

Ještě bych se mohla zmínit ohledně postav, že byly všechny stejné. Jako přes kopírák. Žádná neměla svůj originální charakter, žádná nebyla více propracovaná. 

Knihu tedy hodnotím 20%.

Jen za odvahu to zaslat do nakladatelství a schopnosti knihu sepsat.

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Back
to top