Spadané měsíční listí 4: Červen 2015

A opětovně jsem tu se zpožděním. Na dnešek chystám ještě jeden článek, ovšem vůbec nevím, co budu dělat dál s blogem. Protože nic nestí-hám! Ale o tom v dalším článku, nyní se budeme věnovat červnovým přečteným knihám.
Za červen jsem přečetla 13 knih, což dohromady dalo 3755 stran!

Na to, jak jsem se ze začátku měsíce bála, že nebudu mít tolik knih, protože cca v půlce měsíce jsem stále měla přečtenou jen jednu knihu. Ovšem poté jsem si vzala sérii Říše Temnot a jak to začalo skákat!

Pojďme se tedy podívat, jaké knihy to byly a které se mi líbily víc a které méně.

Jako první jsem dočetla poslední díl božské série Cherub, tedy Ostrov od Roberta Muchamore. To, že je to poslední díl jsem věděla dopředu, do knihy jsem šla s nervozitou, protože jsem si nebyla jistá, co od toho očekávat, ale mile mě to překvapilo. Zakončení bylo samozřejmé a něžné a skvěle ukázalo, jak to je, jak to bylo a jak to bude. Přiznávám, konec jsem obrečela. 98%


Následovalo Jen si troufni od Katie McGarry s 445 stranami. Upřímně, kniha se mi ze začátku nelíbila, vůbec se mi nelíbil styl psaní, postavy mi byly protivné, hlavní hrdinka byla na pěst, ostatní byly moc nažehlené, moc dokonalé. Ale pak se ukázalo, že tak dokonalé vlastně nejsou, že jsou to milé a hodné postavy, které vlastně takové vůbec nejsou, že to jsou lidé a já si je postupně všechny zamilovala. Některé méně, jiné více, na některé jsem měla alergii až do konce, ale kniha jako samotná ušla. 79%

V červnu jsem také začala s re-readingem vyšlých dílů Hry lží. První díl jsem přečetla už ke konci května a druhý díl, Nikdy v životě, mě příjemně překvapil. Nepamatovala jsem si veškeré zvraty a podobně a jen fakt, že jsem v knihovně nesehnala třetí díl mě nutil číst pomaleji. (Třetí díl jsem konečně objevila minulý týden a během víkendu jsem dohnala třetí až pátý díl; na šestý čekám, až dojde do mé knihovny - ano, musela jsem si ho rezervovat!) 90%

Romantická slaďárna mi nesmí přečíst a opětovně to byla tutovka od Lanczové, tentokrát re-reading Stopa v mém srdci. Sladce přeslazený romantický příběh, jako další z mnoha těch, kterým jsem dříve nevěřila, ale jelikož sama svůj přeslazený romantický (a doufám, že doživotní) příběh prožívám, bylo to příjemné a knihu jsem měla přečtenou během chvíle. Občas jsou tyto nenáročné románky důležité, nemyslíte? 87%

Jak jsem zmiňovala výše, první tři knihy z Říše Temnot od L. J. Smith mě dostatečně navnadily, abych si v knihovně vypůjčila další, ale na ty jsem bohužel ještě nenašla dost času. Tajemství upírů (90%), Prokleté sestry (82%) a Černá magie (75%) bylo příjemný úvodem a jakmile najdu čas na další díly, ráda si je přečtu. Ovšem neočekávám od nich nic moc, kvalita s každým dalším dílem upadá. 

Naproti tomu Eleanor & Park. Na toto dílo zaručeně čekejte recenzi, protože je to kniha, která se nám s přítelem vryla do srdce oběma. Předpokládám, že ten banální, ale přesto neskutečně hluboký příběh o lásce dvou pubertálních dětí protkaný punkovou hudbou všichni znáte. Přesně tato kniha mi ukázala spoustu kapel, do jejichž hudby a textů jsem se zamilovala. Ani po přečtení knihy jsem si nebyla jistá, zda se mi dílo vůbec líbí. A ani teď nejsem. Jen ho vřele doporučuji. Znáte ten pocit? (96%)

100 přání, krásný krátký dětsky naivní příběh o dívce, která dostane moc plnit 100 přání. Tedy musí splnit každé přání, které kdo před ní vysloví, ač by mohlo být sebehloupější. Další oddechová kniha, která mi nic nedala, kterou jsem měla přečtenou během odpoledne, a ke které se možná ještě někdy vrátím. Jen jsem bohužel už za věkem, kdy bych z tohoto příběhu skákala nadšením do vzduchu. Nyní se jen usměji a pokrčím rameny, že je to milý příběh. Domů to ale nechci. (70%)

Velikost XL, pokračování Velikost L. Zajímavá směska romantické komedie s detektivním nádechem. Snad jediná "detektivka", která mě kdy bavila a bavit bude. Potřebovala bych nějaký seznam doporučení, kterými odlehčenými detektivkami bych jakožto amatér detektiv měla začít. Nemáte nějakou radu? (85%)

A nakonec série Jsem roztříštěná, Jsem zlomená a Jsem rozohněná. Všichni si je vychvalovali, já o té sérii slyšela teprve nedávno. A byla jsem příjemně překvapená. Ze začátku mi první díl vůbec neseděl, nic jsem nechápala, vadilo mi, že neznám souvislosti, že to nechápu. A ani styl psaní mi neseděl, nejprve mi vadila škrtaná slova, přeškrtané věty, ale nakonec jsem se do děje vžila. Všechny tři knihy (dohromady 1012 stran) jsem přečetla během dvou dnů. Četla jsem neustále. Během snídaně, když jsem se koupala, pod peřinou před spaním, když jsem venčila psa. A stálo mi to za to. Roztříštěná - 90%, Zlomená - 90%, Rozohněná - 85%.

A kolik knih jste přečetli za červen vy?
Byl by zájem o článek shrnující všechny knihy za uplynulý půlrok, jak koupené, tak přečtené?
Četli jste nějakou ze zmíněných knih?
Jaké knihy na léto byste mi doporučili?

CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Back
to top