Huntley Fitzpatrick; Můj život u sousedů

Jméno: Můj život u sousedů
Autor: Huntley Fitzpatrick
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2014

Anotace: Garrettovi jsou všechno to, co Reedovi nejsou – hlasití, chaotičtí a láskyplní. A Samantha Reedová nemůže odolat a každý večer tuto úžasnou rodinu pozoruje ze svého střešního okna a touží být jednou z nich – vymanit se z područí dominantní matky a nepodřizovat svůj život jejím přáním. Avšak zdá se, že je to pouze krásný sen… až do jednoho letního večera, kdy za ní vyšplhá Jase Garrett. A všechno se změní! 
Oba se potýkají s trapnostmi i krásami první lásky, Jaseova rodina Samanthu okamžitě přijme do svého středu, i když ona ho před tou svou drží v tajnosti. Vše je téměř dokonale až do okamžiku, kdy se stane něco, co změní celý její svět. A Samantha se náhle musí rozhodnout a zvolit si, kterou z obou rodin zachrání. 

Fantastický debut o rodině, přátelství, první lásce a nemožnosti být věrný jediné osobě, kterou milujete, aniž byste zároveň zradili další.

Důvod, proč jsem tuto knihu četla: Protože knihu všichni hrozně moc vychvalovali. Jak je to nádherný příběh plný smutných zvratů a náhlých pádů, stejně jako strmých vzestupů a dokonalých zápletek. A jelikož jsem člověk, co do všeho musí strčit čumák a prozkoumat to, dopadlo to tak, že jakmile jsem knihu v knihovně spatřila jen tak ležet v poličce, prostě jsem ji musela vzít a přečíst si ji. Rozečetla jsem ji již cestou domů a jakmile jsem dorazila, zapadla jsem do postele a četla. A pak jsem to dočetla.

Shrnutí: Kniha byla v mnoha možnostech překvapením. Sama jsem nevěděla, co od toho čekat, popřípadě jak se k tomu postavit, jen jsem věděla, že je to momentálně jedna z velmi oblíbených young adult knih. Do děje jsem pro jistotu nešla s žádným očekáváním, protože jsem nechtěla být zklamaná a sama sebe jsem krotila, abych si moc nevěřila. Moc dobře vím, jak to dopadá, když má člověk ke knize velké očekávání a pak přijde hořké zklamání.

Vlastní názor: Fakt, že jsem od knihy prakticky nic neočekávala, se mi velmi vyplatil. Dopadlo to naprosto perfektně! Nečekala jsem, že si postavy okamžitě zamiluji. A že jsem si je hned zamilovala! Samantha byla sice občas dost na palici, vážně jsem přemýšlela, proč je tak na přes držku, ale pak mi to došlo. Byla tak reálná! Samanthina matka byla naprostá příšera, myslím to vážně. Nevím proč, ale doopravdy mi nesedla, strašně mi vadilo to, jak lehce byla ovladatelná, jak snadno se s ní dalo manipulovat. Vadila mi i její předpojatost a nechuť vůči všemu kolem, co není luxusní a dokonalé. A stejně tak její přítel, to mi byl panečku vykutálený ptáček, který by si zasloužil do držky, vážně. Někoho tak otravného jsem dlouho nepotkala. (Pak ho ovšem překonal nevlastní otec Eleanor z Eleanor & Park.) Jase jsem si naproti tomu zamilovala okamžitě, prakticky hned na první přečtení. Milý kluk, který si na nic nehraje a je reálně perfektní. Nevěřila jsem, že tak dokonalý kluk by mohl existovat, ale vážně! Existuje! A nejenom v knihách, svého knižního chlapce jsem si již našla.
Celkově se mi kniha tedy víceméně líbila, ovšem pasáže, kdy bych knihu nejradši zahodila a už se k ní nevracela také obsahovala.

Knihu bych doporučila každému, kdo hledá young adult knihu, která by jim vykouzlila úsměv na tváři a připomněla, jak pěkné jsou první lásky a jak je důležitá odvaha v těch správných chvílích.

Tudíž knihu hodnotím 85%.

CONVERSATION

4 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem četla a líbila se mi :) Je to skvělá pohodová knížka na léto :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze. :) Tohle jsem četla před týdnem, zdálo se mi, že se to dobře hodí na léto a hodilo. :) Přestože jinak jsem si je moc neoblíbila, tak uprostřed léta mám YA opravdu hrozně moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká recenze. :) Hned si knihu připisuji na seznam, co mám v plánu si přečíst. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná recenze :-) děkuji za tip :-)

    OdpovědětVymazat

Back
to top