RC: Dvůr trnů a růží

Dalo by se říct, že jsem autorkou nepolíbená. Skleněný trůn jsem nečetla (ještě), vlastně bych se asi ani nedostala ke Dvoru. Nijak moc mě to nezaujalo, obzvláště proto, že je kolem toho všeho takový boom a je to tak oblíbené.

Jenže poté jsem na facebooku eReading.cz vyhrála tuto e-knihu svým šťastným tipem 33 listů. A tak jsem knihu dostala. A stáhla si ji. A začala číst.


Původní název: Court thrones and roses
Autor: Sarah J. Maasová
Nakladatel: CooBoo
Rok vydání: 2016
Počet stran: 440

Feyre čeká těžký úkol - musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.

Dalo by se říct, že se jedná o Krásku a Zvíře ve verzi 2.0 převedeno do dnešní oblíbené YA literatury. Vezmeme špetku dystopie, smícháme ji s lehkým závanem fantasy, necháme podusit a po troškách přidáváme lásku. 

Kniha mě už od začátku polapila a odmítala pustit. Četla jsem ji celý den a když jsem ji večer dočetla, zůstala jsem sedět, koukala jsem střídavě na přítele a do čtečky a přemýšlela, co já teď sakra budu dělat, než vyjde další díl?

Je fakt, že Feyre mi neskutečně lezla krkem. Ovšem Lucien, malá lištička, byl dokonalý! Stejně tak Tamlin. Myslím, že autorka vykreslila mužské postavy realističtěji, než ženské, protože Feyre jsem si moc nedokázala představit.

A příběh? Klasická pohádka. Ovšem naruby. Je to příběh plný zvratů, divokých emocí a nespoutaného průběhu, z jehož konce se mi chtělo zvracet. Slabá nadsázka ukazující možný milostný trojúhelník mě vážně znechutila. 

Abych to tedy shrnula - Dvůr trnů a růží si mě naprosto získal a neskutečně jsem si ho zamilovala. Proč? Protože je to pohádka převyprávěná pro starší děti. Pořád tam ovšem jsou vidět ty pohádkové náznaky, díky nimž je kniha tak okouzlující. 










CONVERSATION

1 komentářů:

  1. Skvělá recenze, o knize jsem už slyšela, ale číst jí asi nakonec nebudu..

    OdpovědětVymazat

Back
to top